Sunday, March 6, 2011

Malta Manzaralari - 7

Sansurcu zihniyet yapti yapacagini ve bu sefer de blogspot u engellediler !!!! Ne yazik bir cok kisi bu yazimi okuyamayacak ama ben yine de yazacam sansurcu zihniyete inat !!! Sadece engellemeler mi ne yazik ki uydurduklari senaryolar sonucunda Turkiye'nin aydin insanlarini hapse tikiyorlar tek tek.   Umarim en kisa zamanda kurtuluruz hepsinden!!
Malta'ya gelince gorulmeden donunmeyecek yerlerden biri de Mdina ya da Sessiz Sehir.
Mdina Malta'nin eski baskenti ve zamaninda dusmanlari sasirtmak icin son derece dar hatta labirent seklinde sokaklardan olusmustur. Gunumuzde hala her sokak birbirine benzer ve sanki ben buradan gecmistim hissine kapilirsiniz. Gerci tum Malta icin de boyledir.
Mdina'nin hemen girisinde Mdina zindanlari var. Burada yuzyillar boyu Malta yi isgale gelenlerin yaptiklari iskenceleri gozler onune sermekte, hatta biraz urkutucu olabilir. Mdina tepede kurulu oldugundan ozellikle kisin cok ruzgarli oluyor. Ayrica Mdina da evler Malta nin en pahali evleri. Sadece orada  yasayanlarin haricinde araba girisine izin verilmiyor.
Bir de Mdina ya gelince kesinlikle Fontenalla da unlu cikolatali kekinden yiyin. Gerci servis yavas ama manzaraya deyiyor. Bu arada  turizm en onemli gelir kaynagi olmasina ragmen ne yazik ki restoranlar, kafelerde servis cok kotu. Ayni sekilde dukkanlarda da gecerli. Ornegin kasada uzunca bir sure kasiyerin telefon konusmasinin bitmesini bekleyebilirsiniz...

Mdina'nin disaridan goruntusu.
Mdina'nin ana giris kapisi
Mdina sokaklari

Mdina sokaklari 2

1 comment:

OZLEM YILDIZ said...

Merhaba,
Ben de Malta'da yaşıyorum.Tesadüfen gördüm blogunuzu.Burada çok fazla tanıdığım insan olmayınca insan arıyor bir hemşehri.Sakıncası olmazsa tanışmak isterim sizinle.Adım Özlem.Mail adresim: bioozlemcelik@yahoo.com